Deze fiets is speciaal voor de forens ontworpen. Deze fiets kan u als stoel gebruiken als u geen zitplaats in de trein kan vinden. Uit- en in-vouwen gaat in twee eenvoudige handelingen, en dat in 4 seconden. zelfs met koude handen is de vouwfiets in 4 seconden fietsgereed. Geen een andere vouwfiets doet dat na. U hoeft geen onderdelen los of vast te schroeven of in te stellen.
Het gepatenteerde vouwsysteem, waarbij automatisch de voorvork en het stuur wordt opgevouwen maakt van deze vouwfiets de kleinst, 68 x 64 x 21 cm,
Uitgevouwen is de wielbasis 100,5 cm en het zadel kunt u bij het eerste gebruik instellen tussen de 87 en 101 cm, langer dan 190 cm is dus geen probleem.
De stevigheid van R22 vouwfiets komt mede doordat het frame gemaakt is van koolstofstaal dat aan hoger trekproeven heeft doorstaan, uit 1 deel bestaat ( en niet een centraal scharnierpunt als de andere vouwfietsen) Ook de dubbele zadelpen geeft meer stevigheid dan een enkel vaak zeer lange zadelpen. Voor gebruik in een zeeklimaat ( nautische omgeving aan boord van een schip) is eer ook een RVS frame beschikbaar de R22s is afgemonteerd met rvs bouten en moeren.
De R22 FORENS vouwfiets van Di Blasi is speciaal ontworpen voor de lange afstand. De R22 vouwfiets is uitgevoerd met zeven versnellingen , voor- en achterlicht met reflector + dynamo, bel, ''gepatenteerde'' opvouwbarepedalen en bagagedrager.
De R22 "FORENS" vouwfiets is makkelijk te transporteren en te dragen, dit komt mede door het trekhandvat en de wieltjes onder het bagagerek.
Di Blasi heeft de grote gewichtsbesparing van meer dan 4 kilo gerealiseerd door een groot aantal onderdelen van ( polyamide reinforced with glass fibers) polyamide verstevigd met glasvezel te gebruiken. Zowel de voorvork als de achterbrug zijn middels deze moderne spuittechniek gefabriceerd. Wat deze vouwfiets niet allen lichter maakt maar ook een grotere stabiliteit geeft aan deze vouwfiets. De overige besparing is bereikt door gebruik te maken van aluminium en RVS.
Alle hiervoor opgenoemde voordelen en eigenschappen maken deze fiets geschikt voor de FORENS, VERTEGENWOORDIGER, ONDERHOUDSMONTEUR, KAMPEERDER, SCHIPPER en STEDELING.... hij past dan ook met gemak in de trein, bus, auto, camper, boot en GANGKAST of TRAPPORTAAL.
WAT MAAKT DEZE FIETS SPECIAAL TEN OPZICHTE VAN DE VORIGE DI BLASI VOUWFIETS:
- lichter, steviger,sneller in en uit te vouwen, langer,handiger en zelfs kleiner dan de R4
( afmetingen: R4 watersportfiets met kleinere 16" wielen(39cm), 85 x 60 x 22 cm, 14,2kg, wielbasis 82cm)
opgevouwen vouwfiets met 20 inch wielen.
|
Technische Informatie: |
R 22 "FORENS" Di Blasi vouwfiets |
Kleur: |
Ral 7016 Antracietgrijs |
Ral 5010 Gentiaanblauw |
Ral 3020 Rood |
ook in RVS (AISI 304) leverbaar |
Afmeting: |
opgevouwen:68 x 64 x 21 cm uitgevouwen: wielbasis 100,5 cm |
Banden: |
20x1.35 (diameter 48 cm) |
Velgen: |
rvs spaken en aluminium velg |
Achterbrug, voorvork, schoren, zadelpennen: |
polyamide verstevigd met glasvezel |
Frame: |
Hoge treksterktebestendige Koolstofstaal afgewerkt met polyester poedercoating. of Roestvaststaal ( 304) Ook de bouten en moeren zijn van rvs gemaakt, hierdoor uitmate geschikt voor een zeeklimaat. |
Gewicht: |
13,4 kg |
Maximale belasting: |
100kg |
Kettingset: |
licht aluminium 52 tanden - 170 mm |
Tandwielen: |
7 versnellingen (13-15-17-19-21-24-28) |
Derailleur: |
index ( tegen meerprijs is een versnellingsnaaf leverbaar met 5 versnellingen. |
Remmen: |
voor: V rem op de velg achter: trommel band remØ 80 mm |
Zadelhoogte: |
instelbaar in 4 standen tussen 87 t/m 101 cm gemeten vanaf de grond |
Standaard uitgevoerd met: |
opvouwbare pedalen bel Zijstandaard Bagagerek met wieltjes voor en achterlicht gevoed door dynamo |
|